Objekty zo série Private Collection, ktoré Anetta Mona Chișa a Lucia Tkáčová v rokoch 2005 – 2010 ukradli zo súkromných galérií súčasného umenia v Paríži, Berlíne, Londýne, New Yorku, Zürichu, Ríme a vo Viedni.
Ich stratégia je celkom priamočiara, ale zároveň imituje najklasickejší magický trik umeleckej prevádzky. Nejde tu len o apropriáciu, ready-made, transgresiu a ďalšie kanonické pojmy súčasného umenia, ktoré už len málokoho prekvapia. Dve umelkyne z bývalého východného bloku z galérií ukradli bežné, užitočné predmety. Vykonali tým dokonalú sebaironickú pomstu v mene všetkého, čo sa do politík súčasného umenia nezmestilo, alebo sa v nich prehliada, podceňuje, či vypadlo z kategórie trendov (alebo sa tam nikdy nedopracovalo). V mene geopolitického bloku, ktorý už formálne zanikol, ale jeho hranice sa stále príliš reálne prejavujú v dôsledkoch na životoch jeho obyvateľov a obyvateliek. V mene umeleckých diel a artefaktov, ktoré sa do zbierok západných múzeí a galérií dostali tak, že ich ukradli z krajín pôvodu. V mene všedných predmetov, ktoré by od umeleckých diel nemala oddeľovať žiadna obhájiteľná hranica, lenže oddeľuje a celkom ľahko sa vyjadrí v eurách. Túto hranicu určujú do veľkej miery práve prestížne umelecké inštitúcie, ktoré Lucia a Anetta obrali o predlžovačky, diaľkové ovládače, vešiak, toaletnú kefu, USB kľúč, nožnice, kalkulačku, popolník a ďalších viac ako šesťdesiat predmetov, aby ich tým istým magickým spôsobom „premenili“ na umelecké artefakty, ktoré sa ďalej vystavujú a ktoré tvoria naozaj pôsobivú súkromnú zbierku hodnú svojho mena.