Pyaayankwi awansapiiconci
Pyaayankwi pankihšinkonci
Mimekwiilo! Pyaayankwi!
Nakaaniaki meehkweelimakinciki
Myaamionkiši iiyaayaani!
Aahkwaapawaayankwi
Myaamionkiši iiyaayaani!
(Prichádzame z východu)
(Prichádzame zo západu)
(Utekaj! Prichádzame!)
(Spomíname na starých)
(Prichádzame zo zeme Myaamia)
(Snívame)
(Prichádzame zo zeme Myaamia)
(Ležíme ticho)

Ak rozoberáme termín vnútorného ezoterického, môžeme spomenúť subteránny. V rámci takýchto parametrov pripojíme aj neviditeľnosť okultného a uzavretosť hermetického. A budeme skloňovať i synonymické podsvetia subkultúr, resp. undergroundu. Z galérií podsvetia je len na skok do galérky pekla. Poskakujeme medzi environmentmi mytológie a sociológie. Toto všetko sú témy, ekológie i ekonomiky (black) metalu. Šírenie je vnútorné, nevyužíva „mainstreamové” kanály, aj keď (zväčša) zostáva čiastočne neuzatvorené.

Jednou z podžánrových lyrických tém black metalu je aj pohanské, predkresťanské, tzv. prehistorické, natívne, domorodé, pôvodné / originálne, aborigénne, indigénne, ancestrálne, autochtónne, miestne; korene, pramene, zdroje, predkovia. To sa prelína s hlboko ekologickým i sociálnym. Indigénne je svätým grálom diskurzu dekolonizácie. Dekolonizácia je hypermorálnou témou posledných desaťročí aj v umení. Avšak nároku naň sa zúčastňuje množstvo svetonázorov a extrémne protichodných politík. A aj najhlbšia ekológia je v dôsledku izolacionistická. [Read More]

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.

Napíšte komentár

Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Povinné polia sú označené *

Partneri:

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.