#4 sprevádzajú diela Olgy Fedorovej.
Z portfólia Olgy Fedorovej sa k téme čísla ťažko vyberá, pretože dystopický charakter majú jej diela bez toho, že by ho museli explicitne tematizovať. Je to tým, ako kombinuje klinickú sterilnosť a pocit blízkosti, ktorý je v niečom znepokojivý? Konfrontuje nás s charaktermi, ktoré sú zjavné prefabrikáty: digitálne dokonalé telá alebo monštrá ako z animovaných blockbusterov, surovosť a surreálnosť snov, krivky také presné, že sa pri nich chytáme odkazu na Matrix ako záchytného retro-bodu. Olga Fedorova pracuje s médiami fotografie, maľby, digitálneho zobrazovania a inštalácie. Často využíva techniku lentikulárnej tlače, ktorá vytvára ilúziu hĺbky, zmeny alebo pohybu, ak je obraz videný z rôznych perspektív. Ale rovnakú nestabilitu a podvratnosť obsahujú aj jej digitálne obrazy a tlače. Sú to výjavy, ktoré sa prepadajú do seba, vrstvia, zrkadlia, odkazujú na vlastné slabé miesta a možno sa v nich vyžívajú, lebo žiadne miesto na rozhraní digitálneho a fyzického nie je imúnne voči vlastným meta-reprezentáciám. You can get it online. Whatever you want. Whenever you want. Už sa len rozhodnúť, či je to dobrá správa.
Olga Fedorova sa narodila v Moskve, momentálne žije a pracuje v Bruseli.
Snake, digitálny obraz, 2020, titulná strana
Red suit, lentikulárna tlač, 121 × 91 cm, 2018, s.4
Cupid and Psyche, digitálny obraz, 2018, s.7
Island, lentikulárna tlač, 121 × 91 cm, 2018, s.11
Night nurse, tlač na plátne, 80 × 60 cm, 2019. s. 12
Body positive, lentikulárna tlač, 121 × 91 cm, 2018, s. 14
Singular point 2, digitálny obraz, 2019, s. 16
Cover magazine 2, digitálny obraz, 2019, s. 18
Protection, tlač na plátne, 80 × 60 cm, 2019, s. 19
Harem, digitálny obraz, 2019, s. 20
Come near me, tlač na plátne, 150 × 120 cm, 2019, s. 23
Red milk, tlač na plátne, 150 × 120 cm, 2019, s. 26
Cover magazine 1, digitálny obraz, 2019, s. 28
Cover magazine 4, digitálny obraz, 2019, s. 30
Burn the witch, tlač na plátne, 80 × 60 cm, 2019, s. 33