Pseudoekonómia sieťového marketingu

Nicole Hala17. mája 2022403
English version „Predstavte si finančnú slobodu. Čokoľvek máte na mysli, je to na dosah. Ste plne schopní sa po to načiahnuť a využiť to.“ – konzultant Pruvit, video   „Po šiestich mesiacoch som si mohla dovoliť zavesiť učenie na klinec… Pracujem menej, zarábam viac – a pomáham ľuďom. Prečo nie?“ – konzultantka Primamerica, video   „Buďte matkou na plný úväzok a podnikajte na čiastočný. S plnou mzdou. Opýtajte sa ma, ako na to!“ – konzultantka Paparazzi, príspevok na Facebooku   „#VyrazteSvojhoŠéfa, ako som to urobila ja!“ – konzultantka Pure Romance, príspevok na Instagrame   Ide len o výber z nespočetných podôb „podnikateľských príležitostí“, ktoré sa na nás dnes valia odvšadiaľ na sociálnych sieťach. Aj keď príležitosti zahŕňajú paletu produktov – všetkého od kozmetiky, wellnessu a výrobkov pre starostlivosť o domácnosť až po fitness programy, životné poistenie či kryptomeny –, majú spoločné témy: slobodu, bezpečnosť, rovnováhu medzi osobným životom a prácou, získanie kontroly, podporu, rodinu, komunitu. Je zaujímavé, že tieto apely nie sú prísne ekonomické či materiálne a pôsobia skôr… spirituálne. Takmer všadeprítomným predajným trópom je príležitosť stať sa súčasťou čohosi väčšieho – misie či hnutia. Znovu a znovu, v takej alebo onakej forme sa zjavuje kolektivistické krédo: „Uspeješ len tým, že pomôžeš uspieť iným.“ Ultimátny prísľub takejto „práce“? Únik od [Read More]

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.

Napíšte komentár

Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Povinné polia sú označené *

Partneri:

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.