Poukazovanie na problematické aspekty diel i života filmových tvorcov v súvislosti s cancel culture vyústilo ku kritickému nazeraniu na samotné filmové diela, a to aj na tie, ktoré boli z hľadiska dejín kinematografie považované za zásadné. Deje sa to aj v súčasnej filmovej tvorbe, a často sa dotýka aj dlhoočakávaných blockbusterov, ktoré majú potenciál generovať zisk, čo je stále smerodajným faktorom pre veľké produkčné a distribučné spoločnosti. A hoci sa s touto otázkou vo filmovom priemysle pasuje cancel culture rôznymi spôsobmi, na Slovensku je stále nízka miera citlivosti voči rasistickým, homofóbnym, sexistickým či mizogýnnym tendenciám. Divácka neznalosť kontextu a vidina zisku v prípade väčších slovenských distribučných spoločností prispieva k tomu, že sa v ich ponuke nachádzajú aj filmové tituly, ktoré sú v inom kultúrnom kontexte považované za „canceled“. Aké možnosti má kinár*ka zostavujúci*a dramaturgiu filmového programu, ak sa takýto film už dostal do distribúcie alebo ide o dôležitý titul z dejín kinematografie? Ekonomické aspekty filmovej dramaturgie Programová dramaturgia slovenských kín sa odvíja od distribučných spoločností vytvárajúcich ponuku pre kinový trh. Ak sa film dostane do slovenskej distribúcie, dramaturg*ička kina má na výber z dvoch možností: buď ho zaradí do svojho programu, alebo nie. Kamenné alebo jednosálové kiná majú, [Read More]
Predchádzajúci
Európa (ne)zavádza sankcie
Ďalší