Apropriácia popkultúry menšinovými alebo „exotickými“ kultúrami prináša často zaujímavejšiu reflexiu popkultúry než jej paródie alebo kritická reflexia, pretože lepšie vystihne podstatu. A pokiaľ je prítomný komický efekt, obvykle je autentickejší než v prípade zamýšľanej paródie.
Medzi klasické príklady patrí film Muž, ktorý zachraňuje svet (známy aj ako „turecké Hviezdne vojny“), ktorý mieša estetiku amerických superhrdinských filmov, ochotníckeho divadla a hlbinnej islamskej filozofie. Posledné roky zaznamenala veľký úspech aj tvorivá skupina Wakaliwood z Ugandy, ktorá nakrúca vlastné akčné filmy podľa amerického vzoru, no robí tak na kolene, so srdcom a sociálnym presahom – možno ste na YouTube našli trailer k ich filmu Tebaatusasula, ktorý ale nikdy nebol dokončený, keďže autorom došlo miesto na disku a museli rozrobený film vymazať. Zvyšok ich tvorby je pritom ešte zábavnejší. A ďalej, indický Bollywood sa inšpiroval hollywoodskou schematickosťou a posunul ju na novú úroveň a z japonských apropriácií západnej popkultúry vo forme televíznych relácií alebo filmov stal divácky fenomén aj na západe, ktorému to dobre padlo ako vítaná obmena oproti opozeranému stereotypu západnej televíznej produkcie.
Na Slovensku sa takýto fenomén vo filme vyskytuje tiež, a ešte k tomu špecificky reflektuje aj slovenskú popkultúru. Slovenský „Bollywood“ sa nachádza v obci Lemešany (okres Prešov) a napriek tomu, [Read More]