Ako kapitalizmus dobehol undergroundovú hudbu

Marek Hudec19. novembra 2024216
Jesse Kanda @ Sensorium 2023, foto Šimon Lupták
Rozhovor s DJ-om Opium Hum Patrí k významným osobnostiam klubovej scény. Michail Stangl pomáhal založiť berlínsku pobočku popuplárnej platformy Boiler Room. Jeho príbeh je nesmierne fascinujúci. V 90. Rokoch minulého storočia emigroval z Ruska, počas dospievania organizoval punkové koncerty napriek hrozbe neonacistického násilia. Pohyboval sa v rôznych hudobných komunitách a skúmal, ako hudbu čo najviac otvoriť pre čo najširšie publikum. Nakoniec, aj kvôli tomu sa s platformou Boiler Room po zmene v jej vedení rozišiel. Na jar navštívil náš festival Sharpe so svojou DJskou prezývkou Opium Hum.  Z Moskvy ste odišli v detstve. Akú hudbu ste počúvali? Odišli sme, keď sa Sovietsky zväz rozpadol, mal som vtedy deväť rokov. V Moskve sa vtedy nežilo dobre, nemali sme k dispozícii ani veľa hudby zo Západu. Spomínam si len na tri mená: Američanku Whitney Houston, francúzskeho hudobníka Joa Dassina, ktorý bol v Sovietskom zväze veľmi populárny, a nemecký tandem Thomas Anders a Dieter Bohlen z Modern Talking. Za životnú tragédiu považujem práve to, že moja prvá hudobná spomienka patrí pesničke Cheri Cheri Lady od Modern Talking, ich tvorbu totiž nenávidím. Keď som v roku 1991 prišiel do Nemecka, nemal som žiadne základy pre moju budúcu kariéru. V Berlíne ma vyzdvihla sestra, ktorá emigrovala do Nemecka s mamou [Read More]

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.

Napíšte komentár

Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Povinné polia sú označené *

Partneri:

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.