„Hoci som Bratislavčan, stále som turistom vo vlastnom meste. Počas pandémie som navštevoval prírodné periférie a celkom som si tým prehĺbil vzťah k Bratislave. Stačí pätnásť minút cestovať a ocitneš sa uprostred pralesa európskeho významu,” hovorí Juraj Hoppan. Organizátor a zakladateľ site-specific koncertov Less Is Sound, sústredených práve do prírodných lokácií okolo Bratislavy. Juraj už pätnásť rokov pôsobí ako dramaturg a promotér, aktuálne v rámci festivalu Sensorium, platformy Proto Sites, klubovej noci FAQ v klube SUBDECK a klubovej sekcie festivalov NEXT a Fest Anča. Do Bratislavy priniesol medzinárodne uznávaných umelcov a umelkyne, ako sú Doon Kanda, Tirzah, Blackhaine, Chuquimamani-Condori, Lea Bertucci či DJ Lycox. Rozprávali sme sa aj o tom, aký by bol svet, keby sme mu viac načúvali. Z akých perspektív premýšľaš nad koncertnou intervenciou do prírodných biómov? V súčasnom kontexte sa dá na Less Is Sound nahliadať ako na oslobodenie alebo únik z klubov a komerčných prevádzok, ktoré atakuje a šikanuje vládna moc prostredníctvom policajných razií. Všetko tak trochu iniciovala pandémia Covid-19 a nutnosť organizovať koncerty v bezpečí exteriérov. Až neskôr som pochopil, že je to vlastne výborná platforma pre netradičnú prezentáciu umenia, a stieranie hraníc medzi publikom, umelcom a prostredím. Koncept Less is Sound je pomerne elastický a dá sa [Read More]