Zlé pracovné podmienky, vyhorenie a privilégium odchodu zo školstva

„Aj napriek stigme, ktorá túto profesiu sprevádza, som sa rozhodla, že budem učiteľkou. Na svoju prvú triedu som sa veľmi tešila, ale ani päť rokov štúdia ma nepripravilo na realitu. Dostala som najnáročnejších žiakov na škole, v triede som mala o päť detí viac, ako je stanovené zákonom. A k tomu všetkému šikana vedenia. Rok po nástupe zo školstva som z neho odišla a neviem, či sa ešte vrátim,“ hovorí anonymná učiteľka.

Téma učiteľstva je pre mňa veľmi osobná. Moja mama je učiteľka a zástupkyňa na základnej škole, narodila som sa na Deň učiteľov a celé detstvo som počúvala, že raz určite budem učiť. Od mala som každodenne sledovala, ako sa mama do noci pripravuje na hodiny a bojuje s byrokraciou a únavou. Nakoniec som sa pre učiteľskú profesiu nerozhodla. Frustruje ma, že namiesto riešenia systémových problémov školstva sme v roku 2024 konfrontovaní s politikmi, ktorí polemizujú o tom, či je alebo nie je Zem plochá. Kríza v slovenskom školstve však nevznikla počas posledných mesiacov a nie je ani dôsledkom kovidovej pandémie. Nasledujúca časť textu sa venuje niektorým dôvodom nefunkčnosti slovenského vzdelávacieho systému.

Kritický stav slovenského školstva

Podľa analýz Inštitútu vzdelávacej politiky Ministerstva školstva SR z roku 2023 [Read More]

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.

Napíšte komentár

Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Povinné polia sú označené *

Partneri:

Pre pokračovanie článku, si prosím zakúpte predplatné.
Ak už naše predplatné máte, prihláste sa.