Pyaayankwi pankihšinkonci
Mimekwiilo! Pyaayankwi!
Nakaaniaki meehkweelimakinciki
Myaamionkiši iiyaayaani!
Aahkwaapawaayankwi
Myaamionkiši iiyaayaani!
(Prichádzame zo západu)
(Utekaj! Prichádzame!)
(Spomíname na starých)
(Prichádzame zo zeme Myaamia)
(Snívame)
(Prichádzame zo zeme Myaamia)
(Ležíme ticho)
Ak rozoberáme termín vnútorného ezoterického, môžeme spomenúť subteránny. V rámci takýchto parametrov pripojíme aj neviditeľnosť okultného a uzavretosť hermetického. A budeme skloňovať i synonymické podsvetia subkultúr, resp. undergroundu. Z galérií podsvetia je len na skok do galérky pekla. Poskakujeme medzi environmentmi mytológie a sociológie. Toto všetko sú témy, ekológie i ekonomiky (black) metalu. Šírenie je vnútorné, nevyužíva „mainstreamové” kanály, aj keď (zväčša) zostáva čiastočne neuzatvorené.
Jednou z podžánrových lyrických tém black metalu je aj pohanské, predkresťanské, tzv. prehistorické, natívne, domorodé, pôvodné / originálne, aborigénne, indigénne, ancestrálne, autochtónne, miestne; korene, pramene, zdroje, predkovia. To sa prelína s hlboko ekologickým i sociálnym. Indigénne je svätým grálom diskurzu dekolonizácie. Dekolonizácia je hypermorálnou témou posledných desaťročí aj v umení. Avšak nároku naň sa zúčastňuje množstvo svetonázorov a extrémne protichodných politík. A aj najhlbšia ekológia je v dôsledku izolacionistická. [Read More]