Pyaayankwi awansapiiconci Pyaayankwi pankihšinkonci Mimekwiilo! Pyaayankwi! Nakaaniaki meehkweelimakinciki Myaamionkiši iiyaayaani! Aahkwaapawaayankwi Myaamionkiši iiyaayaani! (Prichádzame z východu) (Prichádzame zo západu) (Utekaj! Prichádzame!) (Spomíname na starých) (Prichádzame zo zeme Myaamia) (Snívame) (Prichádzame zo zeme Myaamia) (Ležíme ticho) Ak rozoberáme termín vnútorného ezoterického, môžeme spomenúť subteránny. V rámci takýchto parametrov pripojíme aj neviditeľnosť okultného a uzavretosť hermetického. A budeme skloňovať i synonymické podsvetia subkultúr, resp. undergroundu. Z galérií podsvetia je len na skok do galérky pekla. Poskakujeme medzi environmentmi mytológie a sociológie. Toto všetko sú témy, ekológie i ekonomiky (black) metalu. Šírenie je vnútorné, nevyužíva „mainstreamové” kanály, aj keď (zväčša) zostáva čiastočne neuzatvorené. Jednou z podžánrových lyrických tém black metalu je aj pohanské, predkresťanské, tzv. prehistorické, natívne, domorodé, pôvodné / originálne, aborigénne, indigénne, ancestrálne, autochtónne, miestne; korene, pramene, zdroje, predkovia. To sa prelína s hlboko ekologickým i sociálnym. Indigénne je svätým grálom diskurzu dekolonizácie. Dekolonizácia je hypermorálnou témou posledných desaťročí aj v umení. Avšak nároku naň sa zúčastňuje množstvo svetonázorov a extrémne protichodných politík. A aj najhlbšia ekológia je v dôsledku izolacionistická. Je proti mobilite, a teda proti migrácii, ako jednému z najvážnejších zdrojov uhlíkovej stopy. Takmer najmonumentálnejší protagonista takýchto myšlienok, Kaarlo Pentti Linkola, bol označovaný za ekofašistu. Pojem „fašizmus” sa [Read More]